Thursday, January 5, 2012

Princess J

好久没让自己的思想,
沉淀下来,
就连自己都不清楚,
自己到底是怎样的一个人。

"你以前并不是这样,
到底是发生了什么?"
说不上曾经让大家尊重,
但至少还不会冷落到
像过街的老鼠一样。

后来发现,我不喜欢出门,
我不知道如何面对那些
曾经见过面,曾经交谈过的人。
我不知道我是否应该停下来哈拉几句,
还是假装不认识以免大家都尴尬。

我是属于适合高谈阔论的那一位,
还是保持沉默的那一个?

我连我自己是什么,
我也不知道。

--------------------------------

你们又何必提醒我
人是有脆弱的时候?

荣耀的背后刻着一道孤独,
我背后是空的,没有秘密。

我并不是一个复杂的人,
每个人都有自己的问题,
我又何必把自己的问题无限量放大。

大家又何必把事情看得那么严重。
我是否人格分裂了。

或许只是缺乏太多的爱,
然后拼命说人不需要爱。

这样,很容易被同情,
我才不稀罕。

热血才是王道。

---------------------------------

08242,

I have trouble expressing myself,
I think of the consequences and how it would
affect you, me and the people around us.
Maybe that's why you think I'm covering up.

But in fact, I'm not.
And you don't even have to guess.

When comparison comes in,
I'm sure that my name will come first on
the elimination list.

I guess it takes a lot of courage to tell me about it,
And I really do understand.

I promise to make things better,
Alright?

No comments:

Post a Comment